Posetioci online : 118
Danas je 25.Aug.2019

zanimljivosti - 25.08.2015
Zbog ljubavi pomerao je planine: Po priči koja je dirnula ceo svet snima se film!

Odano srce i neizmerna predanost koja su Dašrata Manjhija navela na nadljudski podvig zauvek će biti ovekovečeni u bolivudskom filmu. MUMBAJ - Neverovatna i inspirativna priča o Indijcu Dašratu Manjhiju, koji je 22 godine dletom probiijao planinu iz ljubavi prema svojoj pokojnoj supruzi, postaje bolivudski film.
Kada je Dašratu Manjhiju, siromašnom radniku iz najniže indijske kaste, supruga Falguni preminula 1959. zato što nije mogla na vreme da stigne do lekara, on je odlučio da njoj u čast napraviti dobro delo da se tako surova stvar ne bi dogodila još nekom.
Mesto u kom su Dašrat i Falguni živeli ne samo što je udaljeno od najbližeg grada 55 kilometara, nego ih deli i planina. Zbog te nesrećne okolnosti Falguni i nije mogla na vreme da stigne do bolnice.
Dašrat je svojim rukama 22 godine, dan i noć, dletom i čekićem probijao put kroz planinu Gehlur na istoku Bihara. Zahvaljujući njemu, nekada 55 kilometara dug put danas je dug 15 kilometara. Puteljak od 110 metara probio je 1982. godine, a na nekim je mestima bio čak devet metara širok. A zatim je lokalnim vlastima bilo potrebno čak 30 godina da već gotov prolaz pretvore u pravi put.
"Dašratova priča je prelepa i inspirativna. On je nemoguće učinio mogućim, njegov rad pomogao je hiljadama judi", rekao je Navazudin Sidiki, čuveni bolivudski glumac koji će glumiti Dašrata u filmu "Manjhi - Planinski čovek". Sidiki kaže da će mu biti najteže da prikaže Dašratovu predanost, tako jaku da se graniči s fanatizmom. Dašrat Manjhi preminuo je 2007. godine od raka prostate. Zbog ogromnog doprinosa zajednici, sahranjen je uz najviše države počasti u Biharu.
KOMENTARI na temu: Zbog ljubavi pomerao je planine: Po priči koja je dirnula ceo svet snima se film!